SKI – SERVIS

Ski Servis

Iba precízne pripravené lyže garantujú dobrý jazdný zážitok na svahu, jednoduché ovládanie, presné reagovanie na akúkoľvek zmenu smeru, jazdu v náklone po hranách, vysokú jazdnú stabilitu atd…Nakoľko už prevažne lyžujeme na technicky zasnežovaných, ľadovejších a tvrdších vypreparovaných zjazdovkách, je nesmierne dôležité servisovať lyže pravidelne, niekoľko krát za sezónu,- samozrejme podľa frekvencie počtu dní strávených na zjazdovke.

Hrany netreba len nabrúsiť, ale aj horizontálne a vertikálne nauhlovať, (pre náročnejších aj odkloniť spodnú hranu tzv. tunning spodnej hrany,(podbrus).

Spodná hrana (horizontálne brúsenie) uhol α1
hranu brúsime pod uhlom približne 0,5° až 1,5° – podľa typu lyže ( slalomka, obračka, freeride atd…) a lyžiarskej zdatnosti klienta. Zošikmená hrana zvýši točivosť lyže, lyže sa tak nezarezávajú.

Bočná hrana (vertikálne brúsenie) uhol α2
hranu brúsime pod uhlom približne 86°- 89° –  podľa typu lyže ( slalomka, obračka, freeride atd…) a lyžiarskej zdatnosti klienta. Nabrúsená bočná hrana výrazne zvyšuje držanie lyží na snehu. Lyže sa dobre vedú a sú bezpečnejšie na tvrdej, zamrznutej zjazdovke – technicky zasnežované zjazdovky.

Bočná a spodná hrana
kombinovaným brúsením oboch hrán získame prednosti oboch metód. Lyže lepšie držia na snehu a sú ľahšie točivé. Menší uhol bude ostrejší, ale bude mať nižšiu životnosť.
Pre väčšinu lyžiarov je optimum α1 = 0,75°, α2 = 88°.

Dôležité je lyže orovnať – (sklznica s hranami v jednej rovine) brúsnym kameňom s prítlakom a nasledovne sa v druhom kroku vyreže na sklznicu vrúbkovaná štruktúra, – ktorá lepšie odvádza vodu z lyží  a udrží sa v nej neporovnateľne dlhší čas vosk. Rovinnosť skĺznice treba občas skontrolovať kovovým pravítkom alebo uholníkom.

Môžete dostať nasledovné výsledky:

Konkávna skĺznica: je vyklenutá dovnútra, lyže ležia na hranách, majú zlú točivosť a sklon zarezávať sa do snehu.

Konvexná skĺznica: je vyklenutá von, hrany zle dosadajú, lyže nedržia smer zle sa ovládajú.

Rovná skĺznica: od hrany po hranu tvorí rovinu, lyže ležia na skĺznici a hranách, pri správnom nabrúsení hrán sú dobre ovládateľné a točivé.

Voskovanie neslúži len na zlepšenie kľznych vlastnosti lyží, ale v prvom rade na konzerváciu a zachovanie jej elasticity. Pri nenavoskovaných lyžiach vystupujú grafitové chľpky zo sklznice, ta začína šednúť a postupne strácať svoje fyzikálne vlastnosti.


Cenník servisných prác

Služba Popis Cena Lyže Cena Snowboard
Malý servis (prebrúsenie sklznice, uhlovanie a brúsenie bočnej a spodnej hrany, ceramic disc finish, 2 x voskovanie + leštenie) 18 € 23 €
Stredný servis (prebrúsenie sklznice, orovnanie kameňom, vyrezanie štruktúry, uhlovanie a brúsenie bočnej a spodnej hrany „ceramic disc finish“,2 x voskovanie + leštenie 22 €
Veľký servis (brúsenie, vyčistenie a odmastnenie sklznice, zalievanie P-Texom, prebrúsenie, orovnanie sklznice kameňom, vyrezanie štuktúry, brúsenie spodnej a bočnej hrany, „ceramic disc finish“, 2 x voskovanie + leštenie) 29 € 35 €
Závodný servis Závodný servis (veľký servis + ľubovolná voľba štruktúry + individuálne požiadavky) brúsenie a nauhlovanie bočnej hrany 35 €
Brúsenie Brúsenie a nauhlovanie bočnej hrany 7 € 7 €
Brúsenie a uhlovanie brúsenie a nauhlovanie bočnej a spodnej hrany „ceramic disc finish“ 12 € 12 €
Zalievanie sklznice čistenie, brúsenie, zalievanie sklznice P-Texom – podľa plochy poškodenia 10 € 12 €
Strojové voskovanie (teplé voskovanie) 5 € 6 €
Opravy oprava sklznice vyseknutými vlepmi, prípadne lepením -cena podľa rozsahu poškodenia od 8 € od 8 €
Montáž viazania (integrované) 10 €
Montáž viazania (šablóna) viazanie bez šablóny montujeme len na lyže zakúpené u nás !!! 30 €
Ceny sú vrátane DPH. Zľavy na detské lyže do 100 cm - 30%.

Ako servisujeme

Reichmann  Profi 1

Na servis lyží a snowboardov používame digitálne riadený profesionálny stroj Reichmann  Profi 1, ktorý spĺňa všetky predpoklady pre profesionálny servis – úprava sklznice na brusnom papieri, zrovnanie sklznice s hranami na kameni, vyrezanie zvolenej štruktúry na sklznicu a základný predbrus bočnej hrany.


Wintersteiger TRIM DISC 71

Automatický stroj na brúsenie lyží a snowboardov. TRIM DISC 71 disponuje jedným keramickým kotúčom, ktorý brúsi bočnú a v ďalšom kroku aj spodnú hranu.

Nastavenia uhlov:

  • Bočný uhol: 89°/ 88° / 87,25° / 87,5° / 86°
  • Spodný uhol (podbrus) : 0,75° / 1° / 1,5° / 2°

Brúsenie hrán keramickým kotúčom (Wintersteiger Ceramic Disc Finish)

Technológia brúsenia bočnej a spodnej hrany je úplne rovnaká akú používajú výrobcovia lyží a závodné tímy. Táto patentovaná technológia zaisťuje úplne presnú geometriu hrany, presný uhol brúsenia, hladkosť a konzistentnú kvalitu po celej dĺžke hrany lyže alebo snowboardu. Naviac metóda oscilácie keramickým kotúčom je veľmi šetrná k hranám, kde nedochádza k veľkému odberu materiálu a tým predlžuje životnosť hrán.

Výhody brúsenia hrán na keramickom kotúči:

  • presná geometria hrany
  • presný uhol hrany po celej dĺžke lyže alebo snowboardu
  • hrana je vyleštená do hladka nie ako pri brúsení brúsnym papierom
  • nízky odber materiálu = predlženie životnosti hrany
  • lepšia priliehavosť na zmrznutom povrchu = väčšia bezpečnosť
  • dlhšia životnosť ostria
  • ľahšie držanie na hrane = carving
  • zlepšenie točivosti

Montana HTT 2000

Odklon / tuning spodnej hrany vykonávame bodovým brúsením, dotyčnicou na vrchol dvojice špeciálnych keramických kotúčov, pričom dochádza ku kopírovaniu hrany v celej jej dĺžke, vrátane kontaktných bodov.
Tuningový kameň hranu odkláňa smerom od podložky, tzn. leští v rozsahu 0,4-0,8 °.
Tuning spodnej hrany je samostatný špecifický úkon, nenahraditeľný v rámci servisného postupu!


Voskovačka REICHMAN BWM 350 PRO 

Profesionálna voskovačka obsahujúca dva kotúče. Nanášaci kotúč šírky 350 mm je ohrievaný horúcim vzduchom na požadovanú teplotu. Leštiaci kotúč následne odstráni prebytočný vosk a preleští sklznicu pre finálnu úpravu lyže.


Tavná pištol Wintersteiger Baseman

Tavná pištoľ určená na zalievanie rýh na sklznici lyží a snowboardov príslušným polyetylénovým materiálom, ktorý ma rovnaké vlastnosti ako sklznica.